Csoda Hintertuxon.

Majd' húszfős társasággal vágtunk neki idei "gleccser-túránknak", hogy ismét átéljük a zillertali hegyek mámorító magasságát. A törzstagokon kívül ismét jelentkeztek kalandvágyó sportemberek, akik újdonságra és valami igazán rendkívülire vágytak. Hát megkapták...

Már az is szinte rendkívülinek (és persze szerencsésnek) nevezhető, hogy valaki októberben szabadságra készül, főleg, ha a néhány éve a világ első számú gleccserének választott Hintertux az úticél, Ausztria egyetlen egész évben üzemelő síterepe.

Pompás társasággal indultunk útnak buszunkkal, reggel 7 óra körül. Kétszeri pihenéssel 18 óra után érkeztünk finkenbergi szállásunkra, ahol az aklimatizálódás után megejtettük szokásos ismerkedési "köreinket". A hintertuxi csapatunkhoz idén csatlakozó Zsófi-MinyaFamily-KlingerJani-PölheTomi-CsernussiPeti fémjelezte "friss hús" társaság könnyedén alkalmazkodott a gleccser-túrákon megszokott hagyományainkhoz.

Egyébiránt, olyan különleges helyen található a szállásunk, ha csak annak környékén, azaz Finkenbergben, a varázslatos Ziller-völgyben, és az ahhoz tartozó Alpok hegyeinek szorításában, nagyokat kirándulva töltenénk el azt a 4 napot, már az is egy fantasztikus élményt jelentene.

Ám mi nem ezért jöttünk, és nem érnénk be ennyivel, így aztán másnap reggel a zilleri szerpentinen, bájos tiroli falucskák között áthaladva, már a sípályák felé kanyargott kisbuszunk, a kormány mögött Attila magabiztos manövereivel. Átvettük a síbérleteinket és beszálltunk abba a kötélpályán közlekedő gleccser-buszba, mely egy három napig tartó és örökre emlékezetes kikapcsolódás helyszínére szállított bennünket.

A Head sportszergyártó cég legújabb síléceivel csúszhattunk, részt vehettünk egy tűzött kapus óriás-műlesikló síversenyen, csodálhattuk a világ számos pontjáról érkező sí- és snowboard versenyzők bámulatos kanyarvételeit és a freestyle parkban bemutatott  lélegzetállító, többméteres ugrásait. Mindvégig ragyogó napsütésben és simára kezelt lejtőkön élvezhettük a siklás örömeit, kitűnő hóviszonyok közepette. Itt jegyezném meg, hogy akkor tud igazán szórakoztató és önfeledt lenni az ottlétünk, ha a túra előtt elkezdünk némi fizikai ráhangolódást. A legtökéletesebb a futás, de a kerékpározás és az egyéb láberősítő mozgások is alkalmasak arra, hogy a 2500 méter feletti ritkább levegőjű klimában is jobban bírjuk a terhelést.

Nagyszerűen éreztük magunkat. És ebben az állapotunkban azon gondolkodtunk, hogy nyújthat-e ennél nagyszerűbb érzést egy sípálya, egy síelős környezet. (Később tudtuk meg, hogy az utánunk érkező "turnust" már sokkal barátságtalanabb idő fogadta, szinte használahatatlanná váltak a pályák.)

Ilyenkor lehet csak igazán szép képeket készíteni, kattintgattunk is eleget. Mindenki igyekezett megörökíteni a festői színekbe öltözött hintertuxi hangulatot. Aztán történt egy olyan dolog, melyet ha élek, még nagypapa koromban is mesélni fogok.

Van egy kb 20-30 km-nyi használható sípályánk és rajta kb. 4-5000 sí-és snowboardozóval a világ minden tájékáról.

Történt, hogy Zsófi sporttársnőnk is élénken kapkodta ki zsebéből a szipi-szupi fényképezőjét,örökítendő a látványt, hogy majd az otthoniaknak is tudja mutogatni, milyen csodálatos helyen is járt. Ám a sípályán egy találkozásunk során, mint megtudtuk tőle, az egyik legmeredekebb lejtőn, egy bukás alkalmával kiesett zsebéből a készülék. Érthető módon nagyon elkeseredett, mi pedig próbáltunk mindent bevetni, hogy megtaláljuk az elveszett fényképezőt. Bejártuk a helyszínt, ugrasztottuk az üzemeltetőket és liftkezelőket, de sajnos mindhiába. A gép túl kicsi, a terület túl nagy, így aztán kénytelenek voltunk beletörődni, hogy a kedvenc eszköz az örök hó birodalmának fogságába került.

Mígnem eljött a szokásos utolsó esti, díjkiosztós buli. A buli, melyre a Minya Jani nevű drága-aranyos sporttársunk, különleges varázsitalával kellőképpen felhangolt mindenkit. Így aztán egészen jókedvűen érkeztünk Lanersbachba, DJ Mox bárjába. Vidámságunk pedig egyre csak fokozódott, amikor sorra hívták ki a pódiumra csapatunk tagjait, hogy átvegyük a síversenyen elért eredményeinkért járó díjakat.

Önfeledt hangulat, örömittas tánc, hihi-haha hangulat. Talán csak Zsófi szomorkodott még egy picit, a délután elhagyott fényképezőgépére gondolva. Ám csüggedő szíve pillanatok alatt felvirult, amikor is megjelent Simó Csabi nevű, másik magyar csapathoz tartozó honfitársunk, kezében egy fényképezőgéppel. "Nem a tiétek ez a gép?"-kérdezte, mintha csak azt firtatná, van-e kedvünk még egy rundóhoz. Zsófi ismét kezében tarthatta az Ő kicsikéjét, mi pedig csak ámultunk-bámultunk Csaba jótéteményén, és azon, hogyan lehetséges ez, hisz ennek kábé annyi esélye volt, mint az ötös lottón telitalálatost nyerni.

Csoda volt ez a javából, és csodás volt az a néhány nap, melyet eltölthettünk Hintertux különleges világában.

Jövőre is eljövünk, és várunk mindenkit, aki egy téi szezon előtti, páratlan kikapcsolódásra vágyik!

Iratkozz fel a hírlevelünkre
Ne maradj le az akciókról és újdonságokról!
OK
Rokon sport hírlevél
Az oldal sütiket használ. Az oldal harmadik féltől származó szoftvereket is használ