Head síléc A Head síléc márka népszerűsége a carving sílécek elterjedése óta is dinamikus fejlődését mutat az alpesi sízés világában. A 2010-es vancouveri téli olimpián szerzett 11 érmével (ebből 4 arany) a Head az alpesi szakág
legsikeresebb síléc gyártójának mondhatja magát. Az amerikai alapító, Howard Head állandó fejlesztésre törekvő szelleme, és a sílécek mind hatékonyabb működésének kutatása minden évben megmutatkozik a széles termékkínálatban.
A 2002-ben bemutatott Intelligence technológia a legmerészebb ötlet, amely síléc tervező mérnök agyából kipattanhatott. Hogyan lehet egy carving síléc egyszerre puha, fordulékony, és stabil, ívtartó menettulajdonságú? A Head síléc az Intelligence fémszálak sílécbe építésével próbálta meg ezt az ellentmondásosnak tűnő felvetést megválaszolni. A sílécbe épített elektromechanikai rendszer beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a kísérletet siker koronázta. A Head síléc kötés előtti részébe 45 fokban speciális szálak kötegeit helyezik, amelyek a mechanikai erő hatására(torziók, rezgések) elektromos energiát termelnek és megmerevednek, azaz a külső behatásra ellentétesen reagálva stabilizálják a sílécet. Minél jobban görbül és terhelődik a sí, annál erősebben „védekezik” lécünk a torziók ellen, így a kanyarodás egyenletessé válik. Az Intelligence Chip-el ellátott sílécek pedig az intelligens szálak által termelt elektromos energia nem csak visszatérül, hanem felhalmozódik és a síléc oszcillációs(periodikus rezgőmozgás) tulajdonságaihoz illeszkedően a chip ezt az energiát a programozásával összhangban, egyedi időzítéssel kis adagonként táplálja vissza. Így az Intelligence hatása megsokszorozódik, a síző stílusához viszonyítva még nagyobb teljesítményt ad.
Ezzel a fejlesztéssel a gyártók nem elégedtek meg és a 2009-es szezonra az intelligens technológia még tökéletesebb működése érdekében a Head „pályaléceibe” beépítésre került a Torque Tourning technologia(TT). A sílécekbe olyan fémbetéteket, stabilizátorokat helyeztek el, amelyek révén a síléc torziós merevsége óriási mértékben megnövekszik, miközben finom hajlékonysága megmarad. Továbbá sílécünk ezzel kiegyensúlyozottabb éltartással, biztosabb menettulajdonsággal rendelkezik és a jeges pályákon is jobban megállja a helyét. A 2010/11-es szezon technikai vívmánya a Kers technológia, (kinetikus energia visszanyerő rendszer) amely a Forma-1-es versenyeken már megismert elven működik. Lényege, hogy a síző a fékezésnél és a kanyarodáskor fellépő energiát a kanyar befejeztével ismét fel tudja használni, így a Head síléc még gyorsabbá és dinamikusabbá válik. A turbó feltöltőhöz hasonlóan működő KERS technológia a léc végének megmerevítésével pótlólagos energiát és gyorsulást ad át a kanyarból való kijövetelnél és a sízőt a következő kanyarba katapultálja. Pontosan úgy, mint amikor a Formula 1-es pilóták egy extra sebesség fokozatért megnyomják a gombot. A sílécek a kanyar végén maximális hajlításnak vannak kitéve. Ebben a pillanatban az aktív mikrochip átadja a benne tárolt energiát a léc végén lévő elemi szálaknak. A sí vége megmerevedik, ami a visszapattanást maximalizálva a kanyarból való kijövetel során maximális gyorsulást eredményez. HEAD KERS technológia a Head Intelligence Technológia alapötletének fejlesztésén alapul. De az Intelligence-el ellentétben a KERS nem befolyásolja a síléc torziós merevségét, a KERS a léc longitudinális (hosszirányú) hajlítását befolyásolja. A KERS technológiát egy teljesen új chip teszi lehetővé, amelyik az erőt képes felhalmozni és tárolni a megfelelő időpontig.
A Kers technológia a felső kategóriás, versenyzői sílécekbe, a Head Supershape modellekbe kerültek beépítésre.
A pályán kívüli használatra is kiválóan alkalmas Head Peak sorozat síléceibe a Flow Ride technológia került. Head síléc sokoldalúságának optimalizálása érdekében a léc elején lévő fa mag egy részét megfelelő elasztomer anyaggal helyettesítették. Rövid kanyarokban a hangsúlyozott hajlítás csökkenti az érintkező felületet, ami megkönnyíti a kanyarodás megkezdését. Ugyanakkor a reguláris ívhajlat megtartásával a síléc biztosítja azt a maximális stabilitást, ami a nagy sebességű kanyarokhoz szükséges. Sokoldalúság, jobb kanyarbevezető képesség, maximális fürgeség, és a mély hóban való biztos tartás jellemzi ezt a síléc családot.